Twee maanden geleden werd ik geattendeerd op het instagram account van Upfront. Upfront verkoopt onder andere protein bars waarop de ingrediënten duidelijk vermeld staan. De no nonsense variant zeg maar. Hoe vaak koop ik niet iets waarvan ik dacht dat het gezond was maar het achteraf vol meuk bleek te zitten die ik juist trachtte te vermijden. Maar naast de producten hebben ze nog iets tofs.
Met hun account helpen ze de consument om kritisch te blijven op producten die er gelikt uit zien. Producten die duurder zijn alleen omdat ze de consument laten geloven dat het gezonder/beter is om voor hun product te vallen. Zo zijn er Tortilla meergranen wraps die geen vezel meer bevatten maar wel ruim 50 cent duurder zijn. Bullshit dus, volgens Upfront. Maar naast deze producten tegen het licht te houden en te exposen op hun instagram account laten ze ook producten zien die wel zijn wat ze beloven.
Hun Instagram en LinkedIn account trokken direct superveel volgers. Mensen hebben dus behoefte aan dit soort informatie. En het mooie is dat Upfront op deze manier de aandacht krijgt die ook nodig is om hun eigen Upfront producten te promoten. Eerlijkheid en transparantie. Dat is waar zij voor gaan. Wat oprecht is wint.
Wij kochten een probeer box met veel verschillende smaken proteïne repen zoals met: appeltaartsmaak, cacao pinda smaak, cacao zeezout , blueberry muffin en koffie vanille. Favoriet in huis is de reep met appeltaartsmaak.
Blijkt een van de initiatiefnemers/eigenaren ook nog eens onze oude buurjongen te zijn, Die sponsoren we natuurlijk!
Oot granola vind ik ook al zo’n fijn product. No nonsens en nog lekker ook.
