Maison 365; een kledingbox samengesteld door jouw persoonlijke styliste

Posted on
maison 365 een kledingbox samengesteld door een persoonlijke styliste

Ideaal concept voor winkelen vanaf huis

Ik ben geen fan van winkelen en ook niet van online shoppen. Lastig gevalletje om modieus voor de dag te komen. Heb ik eenmaal de perfecte broek gevonden dan vervang ik die gewoon ieder jaar. En het liefste draag ik zwart. Lekker makkelijk en je ziet er niets op.

Nu heb ik me laten overhalen om een kledingbox van Maison 365 te bestellen. Dan krijg je drie unieke setjes thuis speciaal voor mij samengesteld door een professionele styliste. Zeker nu we zoveel mogelijk thuis moeten blijven lijkt dit een ideaal concept.

Stijlquiz Maison 365

Via de website startte ik een stijlquiz om input te geven aan de styliste die mij ging helpen. Er zijn vragen over mijn figuur. Ben ik een appel of een peer, hou ik van rond of v-hals, ben ik een klassiek type of meer bohemien. En ik stuurde enkele foto’s mee die een goed beeld gaven van mijn stijl en mijn figuur. Je betaalt een stylingfee van euro 9,95. Die wordt verrekend met je bestelling. De verzending en de retournering zijn gratis.

En toen was het even wachten. Op de blije doos met mijn drie setjes. Via de sms kreeg ik een bericht met nog enkele vragen van mijn persoonlijke styliste. Ik antwoordde daar braaf op. Twee weken later bleek dat ik op een link had moeten klikken die mij naar whatsapp bracht. Ze hadden mijn antwoord dus nooit gezien! Dat is gelukkig rechtgezet.

Persoonlijk briefje

Eergisteren arriveerde de box. Ik had mijn dochter beloofd hem pas open te maken als zij er was voor de echte shopping experience. Het verrassingselement is misschien wel het leukste aan deze manier van winkelen. Ik opende de doos en daar lagen drie keurige setjes met prachtige linten samengebonden en een persoonlijk briefje van mijn styliste. Manlief was er inmiddels bij komen zitten. Glaasje wijn er bij en het showen kon beginnen.

Ik heb alle variaties aangetrokken, naar de spiegel gerend en weer terug. De meningen van dochter en manlief meegenomen en soms in de wind geslagen.

Van de drie setjes hield ik uiteindelijk een short die perfect was en drie blouses. Er gingen relatief veel kledingstukken weer terug in de doos. Een broek die te strak zat bij mijn kuiten of een broek die een gat overhield bij mijn onderrug. Hempjes die te strak waren of shirts waarvan de armen te kort waren. Ik reken dat de styliste niet aan. Ik heb een ingewikkeld figuur; te lange armen, te smal en lang bovenlichaam met te brede schouders en heupen, lange benen en een hole rug. Ga daar maar iets voor stylen…Op een leuke witte trui zaten make up vlekken in de kraag dus die kon meteen weer de doos in.

Ruilen gaat eenvoudig

Bij ieder item kun je op het bijgesloten formulier aangeven of je het wilt houden, retourneren of ruilen. Je kunt ook aangeven waarom. Te groot, te klein, te degelijk etc. De doos retourneer je eenvoudig met een kant en klare retoursticker. Hierna ontvang je de factuur van de items die je hebt gehouden.

Conclusie

Ik werd blij van het passen in mijn eigen omgeving. En het voelde als een cadeautje om de box open te maken. Mijn schoonzusje die ook een box bestelde vond het handig dat ze meteen kledingstukken uit de eigen kast kon proberen te combineren. Zij vond alle setjes geweldig en alles paste perfect! Ze wilde ze het liefste allemaal houden.

Wie weet bestel ik nog een keer een box waarin ik nog duidelijker zal aangeven wat mijn maten zijn. Hopelijk word ik dan aan dezelfde styliste gekoppeld die zo steeds beter mijn smaak en pasvorm leert kennen.

signature

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Vorige
Serotonine van Houellebecq
Maison 365; een kledingbox samengesteld door jouw persoonlijke styliste